Morén till Norge - fem i Capinordic?

Då var det klart var Sveriges U23-mästare kommer att cykla nästa säsong och ryktena kring Patrik Morén de senaste månaderna har varit många.

Det norska laget Trek-Adecco blir hans adress nästa säsong. Men det har pratats om både Cykelcity.se och Capinordic innan det blev klart med Trek-Adecco. Det hårdsatsande danska laget, Capinordic, ska ha valt bort Morén på grund av hans ålder, då de ville ha en U23-cyklist och svensken fyller 23 år nästa säsong. Synd.

Är det ett bra val att köra för det norska laget? Ja, jag tro det. När hans chanser försvann att köra för skandinaviens bästa lag, Capinordic, känns Trek-Adecco som ett bra nästa steg i hans utveckling. Joker-Bianchi hade slagit lite högre men en bra säsong hos Trek-Adecco och han kommer att få chansen i större sammanhang.


Ett annat rykte har sagt att Capinordic ska ha fem svenskar i laget till nästa säsong. I skrivande stund vet jag bara fyra - Lucas Persson, Christofer Stevenson, Andreas Lindén och Fredrik Ericsson. Blir det en femte svensk i laget tror jag det blir Michael Stevenson.

Kommentarer
Postat av: Mr M

Det tror inte jag

2008-11-18 | 11:30:20
Postat av: Mattias Haal

Mr M: Ok var kommer Micke att köra då? Marcus sitter du inne på det får du allt börja tala. Ha de fint i Falun!

2008-11-19 | 00:49:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Webbsida:


Kommentar:

Trackback