Vill ha förändring

Det är superfint höstväder i Jönköping denna lördag men någon cykelträning blir det inte i dag, tyvärr! Jag hinner inte. Jag har varit och lyssnat lite kort på den föreläsning som Fredrik Ericsson hade innan lunch för alla de ungdomar som är här på det läger som Svenka Cykelförbundet i samarbete med Smålandsidrotten arrangerar. Ett bra initiativ!

Hoppas det kan komma mer positiva saker från Svenska Cykelförbundet inom snar framtid. Jag tänker framförallt på en helt ny organisation med en arbetsgrupp som arbetar från ett och samma ställe (Idrottens hus i Stockholm eller kanske Lugnet i Falun) med klara arbetsuppgifter som utvecklar cykelsporten i vårt land och med en styrelse som gör det de ska göra - fatta beslut!

I min drömvärld hoppas jag att de fem och en halv heltidstjänsterna som finns på förbundet i dag börjar utnyttjas på ett sådant sätt som är effektivt och givande för sporten. Fokus borde läggas mer på det sportsliga planet med en fungerande ungdomsrekrytering, utbildningsprogram och attraktiva cuper på hemmaplan samt en fungerande landslagsverksamhet.

Ciao
Mattias

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Webbsida:


Kommentar:

Trackback